tisdag 29 november 2016

Julens baksida

hejsan alla underbarisar 😘

Jag och Micke såg en reklamfilm nu på tv om hur vissa vuxna inte är så snälla på julen. Vilket fick min sambo att berätta om sina jular när han var barn och jag säga er en sak. Det är en helt annan bild av julen än vad vi flesta är van vid.

Att barn varje år får se sina föräldrar så påverkade att de blir aggressiva är inte okej! Det gör mig bara så ledsen att barn varje år får låsa in sig på sitt rum för att undvika bli slagna eller undvika att höra någon annan bli slagen bara för att vi vuxna ska ha ''kul''. Vi vuxna har ett ansvar för att barn ska ha det säkert och känna sig trygga. Om det menas med att man får lägga snapsen åt sidan och dricka julmust hela julen so be it. Dessa barn kan inte styra ditt beteende men du kan styra deras framtida beteende för newsflash barn gör inte som vi säger utan som vi gör. Tänk på det innan du häller i dig alkoholen.

JAG LOVAR DESSUTOM ATT ALDRIG GÖRA DETTA TILL NÅGOT BARN. Jag hoppas på att kunna få med andra på denna rörelsen där vi själva lovar att aldrig gör ett barn illa bara för att su ska ha kul. Jag tänker kalla det #säkerjulföralla

Jag lever med en av dessa barnen och han har tagit så fruktansvärd skada så jag vill inte att fler ska drabbas så kom igen nu och hjälp mig och sprid detta löfte.

Tack för er dyrbara tid❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar